2005-10-25

Kassettnostalgi


Jag hade en gång ett blandband som såg ut såhär. Möjligtvis var det ett 90-band i och för sig. Jag blev av med det och grämde mig i flera år. A-sidan hade hårdrock och B-sidan var mer synt och pop. Indochine, Nik Kershaw, Video Kids, Michael Cretu. Inspelat från radio med härligt nasala Radio Öresund-röster. Jag har försökt att komma ihåg vilka låtar som låg med på den fina B-sidan och jag tror att jag har lyckats att samla ihop dem alla i min mp3-samling. Inte lika charmigt kanske, men ändå. Jag har släppt letandet efter blandbandet nu i alla fall.

Hur såg era blandband ut? Kolla på den här japanska siten och frossa i gamla kassetter.
http://hanazuc02.ld.infoseek.co.jp/cassettes/cassettes.htm
"Oj, där är ju ett sånt jag hade Int Karate på..."

1 kommentar:

Hasse sa...

Åh, fy fasen va kul!
Snyggt! Känner igen det dåliga jäkla bandet som jag spelade över Börje från dig på. The River både först och sist.