2005-11-21

Träning

Igår sprang jag en kort runda och idag körde jag lite styrketräning på lunchen. Det var längesen sist, men jag hoppas komma igång med en bra rutin igen. Friskis hade utökat omklädningsrummet och satt in skåp. Smidigt, det har varit lite bökigt innan.
Jaja, det var ganska ointressant men en annan sak (som inte heller är speciellt intressant) är att jag i den lokala reklamkanalen (under träningen) hörde jag en fras som jag inte har hört innan och som förmodligen är gammal skåpmat men jag tyckte det var kul med lite variation på de gamla ja-fraserna som folk slänger sig med. Om man nu tycker att björnen har bajsat tillräckligt i skogen eller påven har haft en rolig mössa länge nog så kan man säga så här istället: "Sover Dolly Parton på rygg?"

1 kommentar:

Viveca sa...

Jo. Den har man hört. Och nä, den är inte rolig..... Dessutom låter det som att hon tycker att det är pinsamt att säga så i reklamen.... = )