2006-08-08

Kvällskvist

Provade en 20-kronorsturnering på SvSp igår. Kvällskvist heter den och startar kl 22. Började ganska långsamt med tråkiga händer, Sjönk sakta ner från 1500 till under 1000 vid första pausen. Fick några fina händer och köpte ett par blinds. Ställde sedan med AT, fick syn av A9 och dubblade. Uppe i över tvåtusen och lite mer med i matchen. Spelade precis som man ska och väntade in fina händer. Fick AK flera gånger och ställde direkt med vilket ledde till blindsköp utom en gång när jag fick syn av AQ och raskt var uppe i dryga 8000. Fortsatte att snällt vänta på fina händer, och de kom ibland. Det var all-in eller fold som gällde och jag dubblade en gång till när jag gick all-in med 66 och träffade en färgstege(!) på turn. En vändning kom när jag hade 14000 och synade en all-in på 10000 med AKs, Han hade A3o och träffade trean. Lite sur ställde jag in med J10s nästa hand, blev synad av AK men hade tur med en stege (ibland händer det en själv). Hängde med ganska bra i fortsättningen men åkte ut med QQ mot 66 och 44 när sexan kom. Hade varit en fin trippling annars. Slutade på plats 17 av 500 och fick 75 kronor. Lite retligt trots allt, Blev för övrigt mer Nattkrök än Kvällskvist när jag gick och la mig kl 1.
Glädjeämnet för sessionen var dock att jag körde lite juicy cash game vid sidan om. Satt vid samma bord (2/4 limit) hela tiden, i ständigt sällskap av en skön calling station. Satte in 50 kr och tog ut 300. Finaste handen en 79o som blev en kåk på floppen och sedermera ett fyrtal.
Så ett fyrtal och en färgstege på samma kväll och det hela kändes ganska lyckat.

1 kommentar:

Hasse sa...

Najs!
Retligt med plats 17 såklart - ofta är det ju de 10 främsta som får mest. Men fin placering av 500! Snyggt jobbat ...