2006-05-15

Pokertugg

Man vet att man har spelat poker länge när man inte längre har koll på hur många gånger man har haft royal. Inte så att jag har haft det oräkneliga gånger, nånstans runt tre gånger förmodligen. Den senaste igår. Jag hade imponerats av Hasses framgångar och testade en Selma. Ganska tidigt fick jag KcQc och träffade JcTc på floppen. Betade och blev reraisad all-in. Klart man synar med öppet färgstegdrag. Ac kom redan på turn. Härlig känsla! Fortsatte ganska bra med ett floppat set lite senare och vips hade jag dubblat två gånger. Spelade lite juicy cash game vid sidan om som också gick oförskämt bra så jag tänkte att jag tajtar till turneringsspelet. Någon timme senare hade jag sakta dött ut i turneringen och åkte med QQ mot AK och cash gamet gick inte lika oförskämt bra längre. Men det slutade på plus i alla fall. Plats 56 i turneringen. Borde gasat på istället för att tajta till.

Inga kommentarer: