2007-05-29

Volvomodeller, plats 1

När man förstod den skräckinjagande effekten hos 263 satte man den såklart aldrig i produktion utan lanserade istället 340.
I vissa bilar kan man se en själ i framlyktorna. Lite som i människors ögon. Krisse och jag har pratat om 340:n. Hur den ser ut som en ledsen hund. Och om att det sitter en skadeglad designer någonstans och skrockar. "Haha, de gick i serieproduktion med den! Hohoho!" Medan 340:n själv står och önskar att den var någon annanstans. "Kära hjärtanes! De vill väl inte köra på trafikerade vägar med mig?" Den ser ut som en karaktär i Cars utan att ens vara animerad.

2 kommentarer:

Viveca sa...

Den gula färgen gör ju sitt till att den ser ut som en seriefigur :)

Kristofer sa...

En kul sak med det här är att just den här bilden tänkte jag lägga in en kommentar till DAF-inlägget, med en liten text om hur synd det är om 340. Fast det gick ju inte, att lägga in bild i en kommentar, eller i alla fall så kunde inte jag göra det. Och så struntade jag i kommentaren.

Jag tycker att den är rätt så söt.