2009-02-14

Bygga dator

I veckan var det dags att bygga ihop TV-datorn. Det blev bygga-själv-alternativet eftersom det är så kul. Beställde prylarna från Dustin i tisdags och på onsdagen var de på ICA Kurir. (Man-går-in-på-pac-trac-flera-gånger-fast-att-man-har-sms-avisering-och-ändå-inte-kan-hämta-grejerna-direkt. Det är ju så mysig att se var de är.)
Skulle kunna skriva mycket om byggandet, men hinner inte riktigt utan nöjer mig med att konstatera att det har blivit ganska smidigt sedan jag gjorde något sådant sist. HDMI och SATA t.ex., smarta saker. Tog en Core 2 Duo när jag ändå var på gång. Satte även i en gammal IDE-disk så det blev ganska trångt i lådan. Ska ta en bild på hela TV-sjoket sedan och lägga upp.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Viveca sa...

Jag är impad. Och jag skulle vilja se "kvartetten som sprängdes". Men det kanske inte har med datorn att göra? :)

Marcus sa...

Filmen? Ta då den med Adolf Jahr och Jarl Kulle.
Vet inte om det skulle ha något med datorn att göra. Vad har jag missat?