2006-09-16

So lang ein Käfer faren kann

FM-sändaren var inte så kiff som jag trodde så jag bytte den mot ett par kiffa (och framförallt nimma) hörlurar som jag har när jag joggar.
Michael Sembello brukar hänga med i spåret och sjunga sin Maniac i 159 BPM. Även Welle Erdball gör ett bra jobb med sin VW, även den i 159. "Er läuft, und läuft, und läuft..."

Här kommer då en konstighet som någon trogen Pålsjöjoggare kanske kan förklara:
Den gula slingan ska, sen gammalt och enligt tavlan, vara 5 km. När man har sprungit 3 km på den gula slingan och borde ha 2 kvar så sammanfaller rutten med de sista 1,7 kilomterarna på den röda. Även den gröna milen (inte den med Tom Hanks) har löpt (gissningsvis 300 m) längre än 9 km när man hakar på den sista "kilometern" på den gula slingan.
Det verkar alltså som om det fattas 300 m på den gula slingan. Eller springer jag fel? Ganska retligt i alla fall.

(För att ställa till det ytterligare så anges inför den sista "kilometern"/700 metrarna att man har kommit 2 kilometer på den röda och inte 3 som borde vara den faktiska sträckan.)

2 kommentarer:

Viveca sa...

Grejen är att det där har jag också tänkt på. (nä jag har inte SPRUNGIT 5 km men väl powerwalkat). Men något skumt är det med sträckningen......

Marcus sa...

Tack, skönt att höra!