2007-03-30

Melodifestivallåtar, hedersomnämnande

Innan jag kör igång topp-10-listan över svenska melodifestivallåtar presenterar jag några som hamnade utanför listan men som får ett hedersomnämnande.

Satellit - Ted Färjestad gör om "Hold the line"
Missarna - Wille C gör fyndig jazzlåt
Den vilda - Nanne vill varken hålla om eller kyssa och är inte ens avundsjuk.
Monte Carlo - Sveriges främste crooner Carli Tornehave (smaka på det namnet) satsar på rött.
Bulletproof heart - Äntligen lite oktavbas i festivalen.
Waterloo - Abbas saxparty

4 kommentarer:

Viveca sa...

Hjälp! Nu väntar jag på fortsättningen.... Det är ju ett kärt ämne för mig det här...

Marcus sa...

Ja, jag tänkte att det kunde passa dig. Fast du kommer inte alls att hålla med så du får stålsätta dig.

Viveca sa...

Hehe, det här låter spännande!!

Hasse sa...

Måste också säga att jag spänt väntar på fortsättningen. Och hoppas att de klatschiga one-liner-beskrivningarna håller fortsatt lika underbart skön klass!

PS Viveca, du behöver inte vara orolig, de där tanterna som ni gillar kommer säkert långt upp på listan. Fy fan.