2009-08-26

Den blå slingan

Efter att ha lämnat barnen på dagis idag gav jag mig ut på en joggingrunda. Jag hade som mål att utforska alla stigar i Pålsjö skog (söder om Christer Boijes). Jag lyckades ganska väl och fick ihop en mil ungefär. Fick dock överlappa vissa sträckor. Inte helt exakt mätning heller, jag sneddade t.ex. inte över tennisplanen. Johan Banérs var inte meningen, jag kom lite fel. Men man behöver alltså inte hålla sig till slingorna. Det finns ganska mysiga stigar som man aldrig kommer på. Exempelvis en som går från sydöstra hörnet (vid tunneln) till västra sidan vid villaområdet som inte är en officiel stig men klart springbar. På ett par träd fanns blå markeringar så jag undrar om det inte gått en slinga där någon gång. (Den blå slingan, lite mystiskt eller hur?)

Inga kommentarer: