2005-09-23

Andra skivan

Krisses inlägg fick mig att tänka på hur svårt det är med "den andra skivan" när man ska toppa ett fint debutalbum. Vilken är den bästa/sämsta andraskivan ni vet?
Jag tror nog att Safts "3-2-1" är ett av dem som enligt mig tappat mest jämfört med debutalbumet ("Paranoia Erotica"). Jag vet att du inte tycker det, Matts :-)
Bästa andraskivan då? Tja, "Det är så jag säger det" var ju inte dålig även om den inte riktigt nådde upp i "Känn ingen sorg för mig Göteborg"-klass.
(Sedan har vi ju stora artister som t.ex. Roxette som har ökat i kvalitet under de första skivorna. Eller?)

3 kommentarer:

Kristofer sa...

Den bästa andra skiva jag har är definitivt Stina Nordenstams "And She Closed Her Eyes". Mycket bättre än debuten.

Hasse sa...

Min bästa andraskiva är nog "Now Dig This!" med The Creeps.

Marcus sa...

Väntar fortfarande på att Matts ska göra ett inlägg om 3-2-1 och Pearls of Passion.