2005-09-22

Apotekaren

Morgonens låt: Depeche Mode - Behind the wheel

Var det någon mer än jag som tyckte att veckans Desp. Housewvs-avsnitt kändes lite lösryckt? Avsnittet innan dess handlade väl om den galne apotekaren, mr Solis p-pillertrix, Toms hemlighet och Zach? Inget av det forsattes på i det senaste avsnittet. Har jag missat något?

Annars kretsar det såklart mycket kring när knatten ska komma. Kände mig lite nervös igår, det kan hända när som helst.

Dagens matlåda: Kyckling, ris och bearnaise.

9 kommentarer:

Marcus sa...

Testar word verification

Viveca sa...

Desperate Housewifes försöker plantera in så mycket konstigheter som möjligt. Vill man ligga lite före sig så kan man titta på dansk TV för där visar dom 1 eller 2 avsnitt före Sverige....

Heja den langellska Bäbisen!!!!

Hasse sa...

Jo, jag känner igen knepet sen förr. Nya förvecklingar varje gång. De drar ut på det lite väl ibland tycker jag också ...

Jäklar, man blir ju hungrig redan när man hör om dagens matlåda. Suvve!

Viveca sa...

Personligen tycker jag att ris och bearnaise låter som ett synnerligt invecklat par. Men å andra sidan ifrågasatte jag tabasco och stuvade makaroner också. Jag är så mesig att jag har hederlig spaghetti och köttfärssås med mig idag. Det kan liksom inte bli fel.

Kristofer sa...

Behind the Wheel är min favorit-depeche-låt. Den är väldans bra. Måste nog lyssna på den lite.

(När ni väl fått knatten och haft honom/henne ett tag kommer du inte att kunna minnas hur det var innan. Du kommer bara att tänka att det måste ha varit mycket tråkigare.)

Marcus sa...

V, har du tabasco i köttfärssåsen? Det är annars ett (inte helt långsökt) tips.

K, ja man ser verkligen fram emot att ha den där nya människan hos sig och t.ex. se om han/hon gillar (alt. få honom/henne att gilla) musik.

Viveca sa...

Inte mycket till lunch för telefonerna ringer ju hela j*vla tiden. Nä har ingen tabasco hemma, men väl dock sambal oelek som naturligtvis är huvudingrediensen i köttfärsåsen, näste efter köttfärsen då alltså.

Hasse sa...

Man kan, iallafall enligt pizzabagare-nära-dig, dessutom kombinera köttfärsås med bernaise.

/Italia Special

Viveca sa...

Tur att jag inte är pizza-bagare för jag är alldeles för konservativ i mina smaksättningar.... Beranaise är ju jättegott, men till köttfärssås? Det blir ju lite långsökt som bearnaise med tabasco eller...??