2005-09-19

Tabasco

Jag är inne i en tabasco-period. Passar till det mesta. Falukorv, stuvade makaroner och lite tabasco på toppen - suveränt.
Mysig helg med allt från Hitch till varma brie-mackor. Det har redan skrivits utförligare om detta på andra ställen så jag konstaterar bara att det kändes som en mycket lyckad helg.

Jag förvånas dagligen över att jag inte har gjort en syntslinga som jag kan ha som ringsignal på telefonen. Kommer ihåg hur jag enträget knåpade ihop monofona ringsignaler på tidigare telefoner men nu när man kan spela vanliga ljudfiler och man har oändliga möjligheter så blir det bara inte av. Dessutom gillar jag nog ringsignalen jag har, som är lite retro. Men inte grå-Dialog-telefon-retro utan mer ny-retro a la 90-talsväggtelefon.

8 kommentarer:

Viveca sa...

Jo, tabasco är ju verkligen det första jag tänker på när jag ska göra stuvade makaroner. Eller...??? Ett litet ifrågasättande bara....

Marcus sa...

Nej, det är just det det inte är.

Anonym sa...

Jag noterade just att Tabasco-flaskan stod lite malplacerad och o-alfabetiserad uppe på er fläkt... nu förstår jag varför den måste finnas inom armlängds avstånd i alla lägen!

Marcus sa...

Icke! Den står till höger om flingsaltet.

Anonym sa...

Ska inte kokets viktigaste krydda vara med? Var har du gjort av svartpepparkvarnen?

Marcus sa...

Står på kryddhyllan mellan spiskummin och timjan.
Givetvis är korvarna kryddade med svartpeppar.

Viveca sa...

Flingsalt och Tabasco. Sorteras flingsalt som salt menar du? Kommer vanligt salt före eller efter flingsalt??........

Marcus sa...

Njäe, alltså flingsalt och tabasco har en egen hylla. De är lite finare än de andra kryddorna.