2007-04-10

Melodifestivallåtar, plats 6

Hon kommer med solsken. Så retligt trallvänlig. Den har förstås en töntstämpel som heter duga men platsar därför så utomordentligt väl i festivalen och på min lista.
Två kommentarer:
  1. Den är föga originell (fast det är ju sen gammalt när det gäller melodifestivallåtar). Lyssna på "Det börjar verka kärlek" och "Save your kisses for me" och jämför med denna så hittar ni snabbt grunderna till dess trallvänlighet.
  2. Jag är allergisk mot jazzfiol.

Mycket bättre än "Ge mig en kaka till kaffet" som kom något år senare. Gå nu inte och få den låten på huvudet bara...

2 kommentarer:

Viveca sa...

Klockan är 04.43 och jag sjunger med. Som sagt går inte få ur huvudet. Merci.

Viveca sa...

08.43. Såklart. Jag försökte sjunga och skriva samtidigt. Gick sådär.