2008-03-15

Dagens teknik, del 2

Del 2 i nördserien handlar om skrivare:

Den första skrivare jag hade var en 9-nålars Commodore-skrivare som jag senare ersatte med en 24-nålars färgskrivare. Därefter blev det en Apple StyleWriter II (blev såå snyggt med TrueType-fonter, eller hur?) och sedan en Color StyleWriter (som följde med 6500:an). Efter det köpte jag en LED-skrivare från Oki som fick skriva ut många vackra LaTex-dokument. Kommer inte ihåg vad alla dessa kostade men i jämförelse med vad som helst så är en sån här brutalt billig. Den här är dyrare men är fortfarande ett hån mot alla som någonsin köpt en skrivare eller kopiator.


Och dessutom, hade jag vetat för en 15 år sedan att det skulle vara möjligt att ladda ner praktiskt taget oändligt många typsnitt gratis från nätet så hade jag blivit tokig.

Inga kommentarer: